ارش زارعی؛ علیرضا زارع؛ حسین منصوری
چکیده
هدف پژوهش حاضر ارائه مدل شناسایی عوامل ترغیبکننده مشتریان در فروش شخصی محصولات ورزشی میباشد. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و به روش میدانی انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه کلیه مصرفکنندگان کالای ورزشی در سطح شهر تهران بود. بهصورت نمونهگیری تصادفی ساده 306 پرسشنامه جمعآوری گردید. ابزار اندازهگیری پرسشنامه بکویل ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر ارائه مدل شناسایی عوامل ترغیبکننده مشتریان در فروش شخصی محصولات ورزشی میباشد. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و به روش میدانی انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه کلیه مصرفکنندگان کالای ورزشی در سطح شهر تهران بود. بهصورت نمونهگیری تصادفی ساده 306 پرسشنامه جمعآوری گردید. ابزار اندازهگیری پرسشنامه بکویل و میشل، 2003 و دیوید یان و همکاران، 2012 بود. روایی صوری و محتوایی توسط چند تن از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی مورد بررسی قرار گرفت. مطلوبیت پایایی، روایی همگرایی و روایی واگرایی حاکی از برقراری روایی سازهای مدل داشت. یافتهها نشان داد که بین نمونههای رایگان، تخفیف و عادات خرید اثر معنیداری وجود دارد همچنین بین محیط فیزیکی، محیط اجتماعی و ارتقاء فروش اثر معنیداری وجود دارد در نهایت بین ارتقاء فروش و عادات خرید رابطه معنیداری وجود داشت؛ بنابراین، درک و شناسایی عوامل ترغیبکننده مشتریان در فروش شخصی کلید موفقیت در برنامهریزی و مدیریت بازاریابی در شرایط فعلی میباشد.